De Eerste Dagen

Hey iedereen! Hier de eerste update vanuit Brazilië. Wat een dag was 1 november; mijn verjaardag, 14 uur in het vliegtuig gezeten en in 3 verschillende werelddelen geweest!

De vlucht ging eigenlijk heel soepel. Papa, mama en Lizet brachten me naar Schiphol en voor dat ik het wist zat ik in het vliegtuig. Na een tussenstop op Sal om te tanken en op Natal omdat daar de helft uit het vliegtuig moest kwam ik eindelijk aan op Fortaleza. Door de douane heen ging prima alleen moest ik bij de laatste controle opeens als enige mee. Ik schrok best een beetje, want straks gingen ze me hele bagage op tafel gooien en doorzoeken. Ik heb al vaak genoeg het programma Border Security gezien dus ik zat de ergste scenario’s te bedenken. Gelukkig viel het allemaal mee en hoefde me bagage alleen even door zo’n scanner en binnen twee minuten was ik daar weer weg.

Toen ik naar de uitgang liep stond een taxichauffeur op mij te wachten en reden er nog twee andere mee die ik in het vliegtuig had ontmoet. De weg naar het hotel was aardig chaotisch. We zaten opgepropt in de taxi omdat we alle drie heel veel bagage hadden en reden twee keer bijna een fietser aan die gewoon over de snelweg fietsen! Wel even wennen om in een land te zijn met al de sloppenwijken en rommel die overal ligt. Toen ik bij de pousada waar ik verblijf aankwam hebben we nog even een drankje gedronken en ging ik naar bed. Ik was zo moe, maandag avond was een hele korte nacht en dinsdag niks in het vliegtuig kunnen slapen.

Mijn eerste dag heb ik 1 à 2 uur op de zee gekite. Ik had niet super goed geslapen en was die ochtend al heel vroeg wakker. Nadat ik gekite had ging ik even op bed liggen en voordat ik het wist was het alweer 6 uur. Toen even boodschappen gehaald en daarna even met het thuisfront gebeld. Dat was erg fijn want het is toch even wennen om in zo’n onbekend land in je eentje te zitten. Mijn tweede dag hier, gisteren, ging ik eerst op zee kiten, wat 2 minuten lopen van de pousada is! De wind werd alleen snel wat minder dus besloot ik en een andere kitester die bij de zelfde pousada verblijft een downwinder naar de lagoon Cauipe te doen. Tijdens de downwinder die ongeveer een half uurtje duurt werd de wind sterker en echt perfect voor mijn 9. Op de lagoon was het niet zo druk dus echt heel lekker kunnen kiten. Daarna pasta gekookt in het kleine Braziliaanse keukentje die ik mag gebruiken, alleen was de pasta lang niet zo lekker als hoe mama hem maakt!

Vandaag is ook een lekker dagje, vanochtend met de bus naar Tabuba om daar op de lagoon te kiten. Het was vooral toen we aankwamen best rustig dus super lekker kunnen kiten. Lekker wat tricks kunnen oefenen! De wind werd na een tijdje best hard voor mij 9m dus besloten we om terug naar Cumbuco te kiten en voor mij was het even genoeg. Ik kreeg een beetje last van mijn knie die ik een paar weken terug heb verdraaid dus dan kan ik beter stoppen. Straks even boodschappen doen en daarna weer lekker skypen! Heel fijn dat je zo makkelijk iedereen kan spreken, dat maakt de afstand toch weer wat kleiner. Ik heb zin om morgen weer lekker te gaan kiten. Binnenkort komt er ook een kort filmpje zodat jullie een beetje kunnen zien hoe het hier is.